N10..-K-M1-SP ; N19..-K-M1-SP ; N2..-E ; N3..-E ; NJ2..-E ; HJ - NJ2..-E ; NJ3..-E ; HJ - NJ3..-E ; NJ22..-E ; HJ - NJ22..-E ; NJ23..-E ; HJ - NJ23..-E ; NJ4..-E ; HJ - NJ4..-E ; NU10 ; NU19 ; NU2..-E ; NU3..-E ; NU22..-E ; NU23..-E ; NU4 ; NUP2..-E ; NUP3..-E ; NUP22..-E ; NUP23..-E
Łożyska walcowe cechuje bardzo duża wytrzymałość na przenoszenie obciążeń poprzecznych (znacznie większe od łożysk kulkowych), co za tym idzie nie są w ogóle odporne na obciążenia wzdłużne. Nadają się za to do pracy przy bardzo dużych prędkościach obrotowych przy narażeniu na zjawisko niewspółosiowości.
Łożyska walcowe jednorzędowe składają się z zespołu koszyka z wałeczkami i pierścienia z obrzeżami oraz z drugiego pierścienia. Wałeczki zawsze prowadzone są między stałymi obrzeżami jednego z pierścieni. Łożyska te są rozdzielne, można oddzielić pierścień z obrzeżami i wałeczkami od drugiego pierścienia, co ułatwia montaż łożyska.
Wykonania konstrukcyjne tych łożysk są różnorodne: różne klasy dokładności, luzy normalne, pomniejszone i powiększone, pierścienie wzajemnie wymienne i niewymienne, bez pierścienia wewnętrznego. Następną odmianą są łożyska z pełną liczbą wałeczków (bez koszyka). Przenoszą one jeszcze większe obciążenia promieniowe kosztem jednak mniejszej prędkości obrotowej.
Łożyska stożkowe są wykonywane w seriach:
(Kliknij nr. serii)
- N2..-E
- N3..-E
- NJ2..-E
- NJ3..-E
- NJ22..-E
- NJ23..-E
- NJ4..-E
- NU10
- NU19
- NU2..-E
- NU3..-E
- NU22..-E
- NU23..-E
- NU4
- NUP2..-E
- NUP3..-E