Prowadnice liniowe z wózkami z systemem pomiarowym.
Systemy pomiarowe bazujące na prowadnicach liniowych Monorail BM i MR
AMSA-3A (wałeczkowe)
AMSA 3A Monorail to zintegrowany system pomiarowy do użytku we wszystkich chronionych osiach maszyny, gdzie wymagana jest wysoka dokładność.
Mechanicznie AMSA 3A bazuje na prowadnicach liniowych wałeczkowych Monorail MR o maksymalnej długości 6 m.
System pomiarowy jest wyposażony w analogowy interfejs 1Vss z kablem wybranej długości.
Opcjonalnie dostępny jest też interfejs z systemem sterowania.
W połączeniu z układem elektronicznej interpolacji SMEa firmy Schneeberger może towrzyć system, dostarczający szybki sygnał cyfrowy o wysokiej rozdzielczości.
W zależności od potrzeb system pomiarowy można stosować również razem z wózkiem wyposażonym w smarowanie oraz zgarniacze brudu.
Głowicę pomiarową łatwo wymienić. Jeden rodzaj głowicy pasuje do wszystkich rozmiarów systemu liniowego.
AMSD-3A (wałeczkowe)
AMSD 3A Monorail to zintegrowany system pomiarowy do użytku w automatyce i w technice przenoszenia oraz w przemyśle maszynowym, gdzie na małej przestrzeni trzeba zmieścić system pomiaru posuwu odporny na przeciążenia.
Mechanicznie AMSD 3A bazuje na prowadnicach liniowych wałeczkowych Monorail MR o maksymalnej długości 6 m.
System pomiarowy jest wyposażony w cyfrowy interfejs o różnych rozdzielczościach i prędkościach pracy.
W zależności od potrzeb system pomiarowy można stosować również razem z wózkiem wyposażonym w smarowanie oraz zgarniacze brudu.
Głowicę pomiarową łatwo wymienić. Jeden rodzaj głowicy pasuje do wszystkich rozmiarów systemu liniowego.
AMSD-4A (kulkowe)
AMSA 4A Monorail to zintegrowany system pomiarowy do użytku we wszystkich chronionych osiach maszyny, gdzie wymagana jest wysoka dokładność.
Mechanicznie AMSA 4A bazuje na prowadnicach liniowych kulkowych Monorail MB o maksymalnej długości 6 m.
System pomiarowy jest wyposażony w analogowy interfejs 1Vss, z kablem wybranej długości.
Opcjonalnie dostępny jest też interfejs z systemem sterowania.
W połączeniu z układem elektronicznej interpolacji SMEa firmy Schneeberger może dostarczać szybki sygnał cyfrowy o wysokiej rozdzielczości.
W zależności od potrzeb system pomiarowy można stosować również razem z wózkiem wyposażonym w smarowanie oraz zgarniacze brudu.
Głowicę pomiarową łatwo wymienić.
Jeden rodzaj głowicy pasuje do wszystkich rozmiarów systemu liniowego.
AMSD-4A (kulkowe)
AMSD 4A Monorail to zintegrowany system pomiarowy do użytku w automatyce i w technice przenoszenia oraz w przemyśle maszynowym, gdzie na małej przestrzeni trzeba zmieścić system pomiaru posuwu odporny na przeciążenia. Mechanicznie AMSD 4A bazuje na prowadnicach liniowych kulkowych Monorail MR o maksymalnej długości 6 m.
System pomiarowy jest wyposażony w cyfrowy interfejs o różnych rozdzielczościach i prędkościach pracy.
W zależności od potrzeb system pomiarowy można stosować również razem z wózkiem wyposażonym w smarowanie oraz zgarniacze brudu.
Głowicę pomiarową łatwo wymienić. Jeden rodzaj głowicy pasuje do wszystkich rozmiarów systemu liniowego.
AMSA-3L "long"
(wałeczkowe)
AMSA 3L to zintegrowany modułowy system pomiarowy dla długich osi.
System pomiarowy AMSA 3L jest przeznaczony do pracy z prowadnicami liniowymi bez ograniczenia długości, składanymi z krótszych odcinków prowadnic.
Zakończenia prowadnic są przygotowane tak, aby głowica pomiarowa bez przeszkód prześlizgiwała się nad złączeniem odcinków prowadnicy.
Dla zapewnienia wysokiego poziomu dostępności komponentów AMSA 3L, prowadnice są produkowane w długości 3 m, po obu stronach zakończone w sposób umożliwiający ich złączenie z kolejnym odcinkiem.
Prowadnica o zamówionej przez klienta długość jest składana z odcinków 3-mtrowych, a pierwszy i ostatni odcinek jest obcinany tak, aby całość dawała żądaną długość.
Montaż prowadnicy złożonej z odcinków wymaga użycia specjalnego przyrządu, aby dokładnie ustawić odległość pomiędzy odcinkami, a tym samym właściwą fazę magnetycznych listew pomiarowych w prowadnicach.
Każdy odcinek prowadnicy może być wymieniony w dowolnym momencie.
Jedna głowica pomiarowa pasuje do wszystkich rozmiarów prowadnic AMSA 3L, co również ułatwia jej ewentualną wymianę.
System pomiarowy AMSA 3L jest dostępny tylko z interfejsem analogowym.
AMSABS-3A "absolute" (wałeczkowe)
AMSABS 3A to połączenie sprawdzonej technologii pomiaru magnetooporowego z cyfrowym interfejsem o pomiarze bezwzględnym.
Do sprawdzonych zalet systemu AMS dodano dodatkowe aby uprościć obsługę systemu do pomiaru posuwu w środowisku przemysłowym:
- cyfrowy interfejs bezwzględny (tzw. absolute)
- sygnalizacja stanu urządzenia
- konfiguracja i diagnostyka przez złącze szeregowe
- zwiększona niezawodność poprzez przetwarzanie sprawdzonych danych
Listwa pomiarowa jest zintegrowana z prowadnicą liniową i zabezpieczona przed zanieczyszczeniem i zniszczeniem przez hartowany pasek ochronny zespawany z prowadnicą.
Głowica pomiarowa jest montowana w obudowie i chroniona przez wzdłużne i poprzeczne uszczelnienie.
Dane z 2 torów (przyrostowego i kodowego) są w sposób ciągły rejestrowane przez czujnik, a pozycja bezwzględna jest obliczana przez układ elektroniczny.
Układ odczytuje pozycję nawet wtedy gdy ruch wózka następuje przy wyłaczonym zasilaniu.
Układ pomiarowy pracuje wtedy zasilany z własnego wewnętrznego źródła energii elektrycznej, odczytane dane są zapisywane w pamięci, a po powrocie zewnętrznego zasilania układ elektroniczny wylicza aktualną bezwzględną pozycję wózka.
Wewnętrzne podtrzymanie wystarcza na 5 lat łącznego czasu pracy układu pomiarowego bez zasilania zewnętrznego.