SK i SKD
Wózki liniowe kulkowe typu SK zalecane są do średnich obciążeń. Współpracują z prowadnicami R i RD. Mogą być obciążane w różnych kierunkach. Mają nieograniczony posuw dzięki zamkniętemu obiegowi kulek. Wariant SKD - z dodatkowymi elementami tłumiącymi pomiędzy kulkami, umożliwia gładszy posuw, ale ma nieco mniejszą nośność. Wersja SKD jest dostępna od rozmiaru 6 wzwyż.
Bieżnia wózka wykonana jest ze stali hartowanej, precyzyjnie szlifowanej. Elementy toczne są chronione obudową z powlekanego aluminium albo tworzywa sztucznego.
Dla rozmiarów 3 i większych standardowo montowane są plastikowe wymienne zgarniacze brudu
SKC
Wózki liniowe typu SKC umożliwiają nieograniczony posuw i zapewniają taką samą nośność we wszystkich kierunkach. Wózki SKC zalecane są dla małych i średnich obciążeń, pracują na sucho - nie wymagają smarowania.
Współpracują z prowadnicami R i RD. Mogą być stosowane zamiennie z wózkami liniowymi SK i SKD. Kombinacja stali nierdzewnej, ceramiki i Teflonu® pozwala na używanie wózków SKC bez smarowania, w wysokiej próżni (HV) i pomieszczeniach o wysokiej czystości, tzw. cleanroom.
Korpus wózka SKC wykonany jest ze stali nierdzewnej pokrytej twardym chromem ("Duralloy UltraSlide DSV"). Wózek wyposażony jest w ceramiczne kulki łożyskowe, oddzielone od siebie mniejszymi kulkami z Teflonu®.
SR
Wózki liniowe SR zalecane są do dużych obciążeń. Wyposażone są w krzyżowe wałki łożyskowe, współpracują z prowadnicami R i RD. Mają takie same wymiary jak wózki SK, ale ich nośność i sztywność jest większa.
W wózkach liniowych SR wałki łożyskowe toczą się po bardzo precyzyjnie szlifowanej bieżni ze stali nierdzewnej. Obudowa chroniąca wałki przed wypadnięciem jest wykonana z powlekanego aluminium lub z tworzywa sztucznego.
W rozmiarach SR3-SR12 wałki prowadzone są w plastikowych wkładkach.
NRT
Wózki liniowe NRT pozwalają na nieograniczony bardzo precyzyjny posuw z zachowaniem dużej sztywności. Zostały zaprojektowane do pracy ze średnimi i dużymi obciążeniami.
Standardowo Wózki NRT zbudowana są z hartowanej na wskroś bardzo precyzyjnie szlifowanej stali (część przenosząca obciążenia) oraz z tworzywa sztucznego (części zawracające wałki łożyskowe).
Po obu stronach czołowych wózków NRT zainstalowane są podwójne zgarniacze brudu i złączą smarownicze.
W części którą wałki przechodzą z powrotem (od góry) znajduję się dodatkowy otwór smarujący.
NRV
Kliny nastawne NRV są kompatybilne z wózkami liniowymi NRT.
Dzięki nim można regulować napięcie wstępne układu liniowego oraz jednocześnie kompensować niewielkie odchylenia kąta i deformacje konstrukcji współpracujących z wózkami NRT.
Kliny NRV wykonane są ze stali hartowanej.